MANUSIA SUKA HIDUP DENGAN JALAN MUDAH

ASSALAMUALAIKUM...

                hai!!! sihat dak semua yang duk belog kami ni? Kalau sihat heklok lah kalau dok pi lah hospital naa. Saja duk peringat dekat semua. Hari ni entry aku dah menunjukkan ketegangan di situ seperti muka yang sekarang duk pakai mud masker(nak cantik katako). Baru semalam saja aku dengan housemate aku telah di duga lagi dengan dugaan yang baru iaitu jeng jeng jeng *bunyi drum sikit* rumah kami kena masuk pencuri nak oiii.
                Apalah nasib kami baru jaa pindah rumah tak sampai sebulan dah kena dugaan ni lagi. Masa tu aku dekat luar ngan housemate aku kecuali ila ngan ayu je yang duk umah. Aku rasa bernasib baik lah diaorang tak ada apa apa alhamdulilah *angkat kedua dua tangan tanda syukur*. Dah lah rumah lama kena kacau benda halus sekrang rumah baru kena kacau ngan manusia lah pulek. Haihhh aku tak tahu lah apa salah kitaorang sekrang ni. Aku rasa kitaorang semua kena mandi bunga seekor-ekor ni. 
                          Aku rasa selagi aku dduk sini selagi kami takkan aman. Ada je yang tak kena doe. Ya allah kitaorang dah duk rsau sampai langit ke tujuh aku rasa malam malam kitaorang tido pun tak lena tapi klau dah ngantuk lena jugak lah aku. Bila pikir pikir balik kitaorang ni datang nak belajar je kenapa lah busuk sangat hati depa sume ni haih. Kitaorang tak nak pun datang sini tapi dah rezeki sambung belajar dekat sini yang membuatkan kami terpaksa menyadokan hati jiwa dan raga untuk datang sini. 
                            Diaorang kitaorang ni anak orang senang ke kalau barang senang nak ganti. Pikir jugak mak bapak kitaorang ni bukan tukang cop duit untuk dapat kan sesuatu perlukan hasil titik peluh yang banyak untuk di lalui.Haih bila dah duk menaip ni sakit pulak hati kita. Oleh kerana aku masih sayangkan otak dan jantung serta aku ngakk stress stress jadi aku undur dulu permisi.

Bye assalamualaikum=)

No comments:

Post a Comment

KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum,                   Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklo...