KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum, 

                 Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklok lagi ni. Kalau tak idok ler dapat teman mengupdate belog ni. Based on tajuk of course aku ada luahan hati untuk tentang majlis kawin kengkawan aku yang ada ditangguhkan ada juga yg dah selamat dah jadi isteri orang. 

                 Selaluny bila kengkawan orang akan tanya bila orang mcm aku ni nak kawin kan. its normal bagi aku lumrah manusia. Bila kita tak kawin orang akan tanya bila nak kawin. Bila dah kawin orang akan tanya bila nak dapat anak. Bila dah dapat anak satu bila nak tambah lagi satu (p/s : tambah anak ye bukan tambah bini hehehe)
     
                   Bila aku dah umur 25 tahun ni aku banyak belajar daripada pengalaman orang pengalaman sendiri jugak. Kekadang aku dah jumpa dah orang tepat bagi aku tapi dia hadir pada waktu yang salah. 
Ada jugak aku jumpa orang salah pada waktu yang tepat untuk aku menglangkah ke next level. 

                   Tipu lah aku sorang perempuan tak nak rasa berkhawin bila dengar orang lain nak kawin ofcos kita pun rasa benda sama. Aku  just luah kan je dekat sini yang aku rasa macam kosong sangat even aku ada family dekat dengan sisi aku ni. Bukan aku tak rasa bersyukur aku tersangat lah bersyukur sebab dorang ada tinggal dengan aku tapi tulah perasaan tu aku tak boleh nak elak. 

                   Aku dah try untuk banyak kan baca al quran dan banyak untuk dekat dengan allah tapi still aku rasa perasaan macam tu. Kenapa dengan aku ye? Kekadang ada je kawan kawan aku nak kenal kan kawan dorang dekat aku tapi kan aku rasa macam malas nya nak kenal dengan orang. 

                   Aku rasa macam fobia pun ada nak kenal dengan orang baru.Takut kisah lama berulang kembali. Aku pernah cakap kawan aku yang aku dah pernat beriya dengan orang. Aku rasa zaman beriya aku dah tamat. Setiap kali aku dalam hubingan its just me to understand him. Ada satu benda aku belajar after going through a lot a break up scene. 

                   In relationship its not all abt you or all abt me but its all abt us to stand and protect our relay to keep sustained. Walaupun aku rasa nak kawin tapi aku pegang satu kata daripda mak aku yang sampai sekrang still aku tanam dalam minda dan hati. 

                    Kita kawin bukan sbb tengok orang lain pun kawin tapi kita kawin bila kita dah ready untuk pikul tanggungjawab as isteri dan jugak menantu dalam keluarga serta ready to be a mom to your kids. Perkhawinan bukan lah nak tengok sapa yang cepat tapi perkhawinan dengan orang yang tepat. 

                     Ceh ayat macam pujuk diri sendiri kan ahahhahahah. Al maklum lah kalau tak pujuk diri sendiri sapa lagi kan nak pujuk dah lah single ahahahhah. Okay itu jelah corentan aku hari ni in sha allah aku akan kembali dengan corentan yang bermanfaat lepas ni. 

Bye assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum,                   Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklo...