INI SEMUA COBAAAN!

ASSALAMUALAIKUM...

                      
                        Haluuu..dah lama jugak lah aku tk mengupdate belog gue ini. Ya ampun ya allah maafkan nabila ttbe pulek dialog sinetron petang pulek muncul. Kali ini punya entry COBAAAN  yang sedang aku alami begitu susah sekali ya ampun. Biar lah den bercerita daripada A to Z okay.
                         Umum tahu aku ni belajar dekat gua musang kelantan di KPTM KESEDAR GUA MUSANG. Klau tak tahu pi lah stalk insta,twitter, fb den dan sama waktu dengannya. Aku dah dua tahun jugak lah aku bertapak dekat sini. Straight to the point ceritanya aku ngan housemate kena kacau mahluk halus. Sebenarnya rumah jiran aku yang kena dulu diaorang yang kena rasuk bagai yang rumah aku ni just nampak kelibat ngan dengar orang menjerit dan menangis. 
                           Sepanjang minggu tu housemate aku ngan housemate jiran aku hidup dalam ketakutan satu hal dan tak cukup tidur. Kalau pi kelas bawah mata dah macam panda dh semua. Rumah tu dah lama kitaorg dduk dalam setahun jugak lah aku dduk tapi masa setahun tak ada pulak gangguan ke apa tapi untuk last sem ni pulek dia pi buat hal. Dia memang tunjuk kan diri dia yang sebenarnya lah. Siang siang buta pun kitaorg tak berani nak balik rumah ni kan lagi malam.
                           Aku ngan housemate dah berpakat untuk pindah umah wlaupun lagi 3 bulan nak dduk sini tapi kitaorg dah tak sanggup lah klau tiap tiap hari takut je. Den pun penat jugek eih nak study pun terganggu adududu. Walaupun dah panggil ustaz untuk berubat pun dia tak nak kluar. Ustaz kata tapak tu memang tmpat dia(dah sudah mmang aku kluar lah jawabnya)
                             Ada lah satu malam dalam pukui 11 lebih gitulah. Aku, acha ngan kila dengar bunyi orang menjerit ngan menangis dlm keadaan yang sayup sayup gitu.For the first aku anggap tu suara dripda tv tpi bila housemate sebelah call ckp benda tu dripda dapur rumah diaorg. Hrmm memang kecut lah kitaorang bila dengar cmtu. Malam tu kitaorg tak tidur rumah pun kitaorang tidur dekat rnr yg berdekatan. Esoknya tu lah dah lah ada exam dengan belajar ntah ke mana haih dugaan betul pastu esoknya datang amik exam dgn mata panda. Sadis hidup!
                               Lagi satu COBAAN ialah rumah yg kitaorg nak pindah tu bcor jadi tak boleh masuk lagi jadi merempat lah kami di asrama budak sem 1. Doakan ekk rumah ktaorg cepat siap. Yang jiran aku dah selamat dah dduk umah baru kitaorg ni pulek yg tk berapa selamat rumah dok tak siap lagi...Aku anggap Cobaan ni semua datang dripda allah untuk menguji kami semua supaya tak lalai dlm mengingati dia. Itu saja untuk hari ni.

BYE ASSALAMUALAIKUM =)

No comments:

Post a Comment

KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum,                   Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklo...