LOCKDOWN IN MALAYSIA

ASSALAMUALAIKUM...
               Hai ! dah lama gila tak update apa apa dekat belog aku. Serious nak tulis belog cm dulu dulu time belajar banyak masa nak hadap belog ni. Tapi dah keje cm limited pulak waktu nak updatenya . Untuk headline aku hari ni ialah pasal yang tengah hangat di perbincangan kan sekarang ni tentang viirus COVID19 dan pasal lockdown. 
                Aku saja letak dekat belog pasal ni nnti bila aku bukak balik mesti akan ingat situasi aku sekarang. Bila PM Malaysia umum kena lockdown aku rasa nebes giler. Malam dia umum tu aku dekat luar pi belanja sikit apa apa yang perlu di topap aku topap lah. Tapi time tu orang punya lah ramai sampai nak bayar pun beratur panjang bagai haih.
                 Esoknya keje 17/03/2020 boss cakap kilang nak shutdown. Aku dengan haru biru nya nak settle kan keje keje aku yang menimbun. Sekarang aku tengah keje dekat rumah lah bawak semua makrifat dekat rumah. Aku bekerja berteman kucing kucing yang membuta saja daripada pagi sampai lah ke petang. Kalau bangun pun makan ngan brrrrrr. 
                 Bila keje dekat rumah adoiyaii lagi banyak dugaan seperti kau kena selitkan dengan keje keje rumah seperti kau dduk rumah di hujung minggu huhu. Heaven nya dduk rumah ialah kita boleh baring seminit dua *yakin je seminggu dua ahahahah.
                 Untuk hari pertama alhamdulilah keje berjalan smooth tapi tak tahu lah untuk hari ke 14 tahu macam mana tepu dduk rumah. 
                  Okay lah sampai sini saja nnti aku akan rajin update update in sha allah. Tak nak janji nnti mungkir janji dosa huhu. 

bye bye!


No comments:

Post a Comment

KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum,                   Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklo...