KEHIDUPAN BEKERJA YANG MENCABAR

ASSALAMUALAIKUM...


              Hai gais apa khabar? dah lama gak aku dah tak update dekat belog ni kan. Al maklum lah orang dah keje banyak commitment lah kata kan. Bila cakap pasal dah keje kan aku teringat masa aku kecik dulu aku selalu pikir kalau aku dah keje maybe aku akan senang untuk beli apa saja yang aku suka. Tapi once aku dah masuk je dunia pekerjaan rupanya banyak tanggungjawab kena pikul. 

Tengok orang kerja dekat drama cm best je taip sini taip sana keje taip taip je kerjanya.Tapi sebenarnya nak karang ayat untuk taip tu boleh berpeluh gak lah. Aku expect orang keje ofis ni tak penat sangat cm drama drama tu. But the reality is really tired gais. First aku masuk keje tak rasa sangat tapi bila dah lama-lama ni terasa penatnya. 

Ayat tu bukan tanda mengalah ya. Cuma mngadu nasib. Bila aku keje aku kena matang dalam percaturan kerja aku.Aku dah tak boleh main main sangat macam masa aku belajar dulu. Aku kena berani melangkah sebab tak nak jauh ditinggalkan.

Time kerja  macam macam dugaan kena tempuh like salah orang lain kau kena sekali marah but its okay that was call learning process normal lah tu kan budak baru kena marah tapi tak normal untuk orang lama kena marah sebab diaorang dah expert kan dalam bidang kerjaTime keje ni lah aku belajar untuk bergaul dengan orang lebih berjawatan tapi yang best dekat tempat keje. semuaorang sporting habis, Gila-gila semua. 

Lately ni aku banyak diberikan tugas yang baru so apa yang aku boleh cakap dekat sini aku still dalam proses pembelajaran lagi. Dengan akak dan abang dekat tempat keje alahamdulilah aku boleh buat dengan baik. 

So kepada sesiapa yang still tudy lagi tu hargailah masa masa study anda dengan baik dan gembira sebab korang akan menrindukan moment tu semua. Macam aku sekarang masih stuck in memories while my others friends already move on from memories even ada je kawan aku yang dah delete tu dari memori daun pisang waktu jalan jalan. 

Aku punya belog selalu citer terabur so aku harap korang terhibur lah ye.

Bye asalamualikum..

No comments:

Post a Comment

KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum,                   Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklo...