DEPRESSION & STRESS IS REAL

ASSALAMUALAIKUM...

                   Selamat beristirehat semua hari baru ada masa nak mengupdate belog. Kalau tngok aku punya entry mesti korang pikir aku nak cerita pasal korean idol yang bunuh diri sebab dia bunuh diri tu kan. Sebenarnya aku inspired by tajuk depression itu. Depression tu semua orang akan rasa tapi based how kita overcome the stress.

                   Kalau kita seorang islam the key of peace is try get a close with Allah Swt and you find the peace. Certain manusia terlepas pandang kita selalu nak impressed dan bersaing sesama manusia. Bukan nak cakap aku ni baik sangat cuma just nak ingat sesama manusia. 

                   Bacalah al-quran untuk ketenangan jiwa setiap bait ayat ayat suci ada maksudnya membawa kita menjalani kehidupan yang lebih bahagia. Semua sudah tertulis in sha allah. 

                    The power doa jugak adalah satu caranya kerana Allah sentiasa mendengar setiap doa. Nabi Muhammad Saw bersabda "Doa ialah senjata orang mukmin". Depression dan stress jugak adalah satu dugaan allah untuk kita. Allah takkan menguji hamba jika hamba dia tak mampu. 

                     Ujian jugak tanda allah merindui kita. Bersyukur lah jika anda diuji sebab ada sahabat nabi yang menangis disebabkan dia tidak diuji tapi Nabi Muhammad Saw berkata bahagia jugak adalah satu ujian. 

                       Menyalahkan diri sendiri tiada gunanya jika kita tak mengubah benda menjadi lebih baik. Last but not least, to the kpop fan  or sesiapa lah yang kecil hati dengan entry ni saya menyusun sepuluh jari ye. Fyi im kpop fan too so dont worry saya tak kecam anda. 

                    70 peratus penduduk malaysia mengalami depression and stress even kanak-kanak di malaysia pun ada tau. Nampak gigih nya aku pi google tadi ahhahah. Lagi satu malaysia makin banyak orang psiko because of depression and stress. Everyone has their own problems even saya pun mengalami depression and stress sometimes. 


        We together fight the depression and stress to find a better life. 

No comments:

Post a Comment

KHAWIN ????

Hi Assalamualaikum,                   Hari ni macam biase aku masih wfh so ada lagi lah masa untuk mengupdate belog sementara line aku heklo...